1 Ekim 2009 Perşembe

ANLAMAKMI ZOR BİZMİ ZORLAŞTIRIYORUZ?


İnsanları anlamak ne kadarda zor oluyor bazen.Oysa yanlızca açık olmak ve konuşmak yetmezmi birbirimizi anlamak için.Bilmiyorum iletişimsizlik anlayamamak ne kötü.Belirsizlikler içinde yüzmek sinir bozucu.Sinirlerim harap vaziyette.Düzeltmekse yine benim elimde.Varsın bir süre bozuk kalsın ziyanı yok.Eline geçen birşey varsa bu dururum karşı tarafı memnun ediyorsa diyecek yapacak hiç bir şey bulamıyorum.Ama ben hayatı,yaşamayı seviyorum.Her gün yeniden doğan güneş,denizin üzerindeki martı,çocuklarımın bana seslenişi,dostlarımla içtiğim kahve,yeşil eriğimle kırkışmak,hergün güne yeni umutlarla başlamak mutlu etmeye yetiyor beni.Hayatın her günümüze neşe,mutluluk,sağlık getirmesi dileğiyle.....

4 yorum:

Ruh-u meyyit dedi ki...

İnsanı anlamak...Aslında çok zor gibi görünse de basittir.Sadece samimi olmamız ve bazı kurallara riayet etmemiz yeterlidir.
Tabiki öncelikle muhatabımızın kendisini çok iyi ifade etmesi lazım ki bu ilk şarttır.Fakat ifade sadece sözle değil hal ve hareketlerlede desteklenmelidir.Malesef sağlıklı bir diyalog için bunlarda yeterli olmayabilir.En az karşımızdaki muhatabımız kadar bizimde doğru iletişim özelliklerine haiz olmamız gerekmektedir.
Öncelikle önyargısız ve objektif olmalıyız.Bu çok önemlidir.
Eğer aklımızı ön yargılarla kısıtlarsak,akıl muhatabımızdan gelen mesajları algılamakta zorlanır.Çerçeveler içinde değerlendirme yapar ve o çerçeveler dışındakileri göremez, duyamaz,anlayamaz ya da inanmaz.
Oysa aklın gözü , gözün göremediğini görebilecek,kulağı duyulmayan sesi duyabilecek özellikte yaratılmıştır.Bu insanın mahiyetidir.İslamın ilk emri "OKU" dur.Okuma sadece cilt cilt kitapları devirmekle olmaz.Zira insan da kainat ta bir kitaptır ve bu kitapların çok iyi okunması lazımdır.Vesselam...

Aşk Güneşi dedi ki...

Çok güzel açıklamışsın sana katılıyorum.

aslan dedi ki...

Birazda biz zorlaştırıyoruz.Ancak
yegenimde ki enerji kolay kılıyor.
Haksız mıyım?
Sevgi ve dostlukla kal.
Manevi dayı:)

Aşk Güneşi dedi ki...

Haklsınız sevgili dayıcığım..